Autor wpisu: WojciechNaruniec, dodany: 27.03.2008 13:43, tagi: zend_framework
Autor wpisu: WojciechNaruniec, dodany: 21.03.2008 10:56, tagi: zend_framework
Autor wpisu: WojciechNaruniec, dodany: 17.03.2008 15:22, tagi: zend_framework
Autor wpisu: Athlan, dodany: 15.03.2008 20:10, tagi: internet
Kiedyś poruszyłem temat spamu w postaci niechcianych komentarzy, wpisów w księdze gości, whatever. Unikanie captchy jest oczywiste. Zbiorę teraz niektóre metody unikania spamu:
- Zbudowanie ukrytego pola zatytułowanego dla przeglądarek tekstowych za pomocą label: “tego pola nie wypełniaj”. Jeżeli jego wartość będzie różna od pustego stringu, oznacza to, że formularza na 100% nie wypełniał człowiek (pomijamy patologiczne przypadki).
- Zmiana nazw pól, np z comment na athlan, lub z email na betband. W ten sposób można przeprowadzać walidację adresu email, robot nie powinien się zorientować.
- Zmiana wartości argumentu action dla form. W tym artykule poruszę nieco ten temat.
Autor wpisu: widmogrod, dodany: 11.03.2008 22:41, tagi: jquery
- można uruchomić z CD
- nieograniczona liczba pytań w ankiecie
- kilka ankiet na jednej stronie
- stany ankiety:
- wszystkie odpowiedzi prawidłowe
- prawie wszystkie odpowiedzi prawidłowe
- ankieta wypełniona nieprawidłowo
- nie zaznaczono odpowiedzi
- możliwość dodania objaśnienia do odpowiedzi ankiety ale tylko po wypełnieniu ankiety
- każda ankieta traktowana indywidualnie
- sumowanie wyników - brak ;]
Autor wpisu: Athlan, dodany: 01.03.2008 09:57, tagi: php, internet
Często budujemy linki SEO friendly umieszczając tytuły newsów, kategorii, produktów etc. Problemem może być powtarzanie się tytułu (dajmy na to nazwy produktu) zawartego w URL:
http://example.com/nazwa-produktu.html
Oczywiście można to objeść podając ID produktu i kategorii w adresie:
http://example.com/6521,nazwa-produktu.html
Chcemy tego uniknąć. Jak zatem rozwiązać problem zdublowania? Przed rozpoczęciem działań stwórzmy sobie mały plan działania:
- Zamiana tytułu newsa ze zwykłego na SEO friendly.
- Pobranie tytułów newsów pasujących do wzorca: LIKE ‘nasz-tytul%’.
- Dodanie sufiksu do tytułu -2 (jeżeli istnieje -2 wówczas -3), tak aby powstał nasz-tytul-2, nasz-tytul-3 w przypadku powtórzeń.
Krok 1. Stworzenie tytułu SEO friendly (listing).
Krok 2. Pobranie podobnych tytułów z bazy danych (listing).
Krok 3. Dodanie sufiksów do tytułów, jeżeli istnieją podobne, które uniemożliwiają dodanie rekordu (listing).
Teraz zmienna $sRewrite zawiera tytuł SEO, który możemy śmiało wpisać do bazy danych - na pewno sie nie powtórzy :)
Note: Przykłady zostały opisane na bazie mojego frameworka Vframe używając klasy Vframe_Util_Rewrite z której można skorzystać.